V Ý R O Č N Í Z P R Á V A
Obecně prospěšné společnosti AREÁL PIVOŇKA za rok 2011
Název : AREÁL PIVOŇKA, o. p. s.
Sídlo : Pivonín čp. 17, Zábřeh, 789 01
Právní forma : obecně prospěšná společnost
IČO : 268 75 675
Spojení : tel. + fax : +420 583 412 695, e-mail: info@arealpivonka.cz
Informace : www.arealpivonka.cz
ÚVOD
V roce 2011 byla organizace v podobné situaci jako v letech předcházejících. Celková situace ve státě byla stejná, dále pokračovala celosvětová krize a podnikatelé řešili především vlastní problémy.
Nabízeli jsme služby pro děti hendikepované, a to na bázi spolupráce organizace s dobrovolníky.
Zaměřili jsme se také na děti ze základních škol, které nás navštívily v rámci našeho projektu „ Báječný den s hipoterapií“.
Ve své činnosti jsme se zaměřili na vzdělávání dětí a dospělých. Stali jsme se součástí projektu „Klíče pro život“, CZ.1.07/4.1.00/06.0011. Vyhlašovatelem veřejné zakázky byl Národní institut dětí a mládeže se sídlem v Praze a poskytovatelem byl Dům dětí a mládeže Krasohled Zábřeh, pro který jsme zajistili dva programy – Inkluzi a Výchovu k dobrovolnictví. Program Inkluze byl zahájen v prosinci r. 2011. Pokračování obou programů je zajištěno v roce 2012.
CÍL OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI
Hlavním cílem a posláním organizace je práce s dětmi a mládeží, celoživotní vzdělávání a volnočasové aktivity pro děti a rodiny s dětmi;
- rehabilitační činnost ( hiporehabilitace, pedagogicko psychologické ježdění a ergoterapie – poradenství );
- ekologická výchova;
- rozvoj sociální ekonomiky pro lidi se zdravotním postižením.
ZPRÁVA O ČINNOSTI ZA ROK 2011
V roce 2011 jsme naše aktivity zaměřovali především na vzdělávání. Bylo nabízeno pedagogicko psychologické ježdění pro děti, které mají specifické problémy a poskytovali jsme ekologickou výchovu na ekofarmě.
Dále jsme poskytovali volnočasové aktivity v rámci projektu „Klíče pro život“, kde jsme pro děti vytvořili dva programy. První program Inkluze se zabýval aktivitami pro děti se specifickými problémy různého rázu. V kroužku Šikulové se střídali odborníci – pedagogové a ergoterapeut, kteří připravovali témata pro pobavení, výchovu a vzdělávání dětí ve volném čase. Program začal v prosinci r. 2011 a pokračuje i v roce 2012. Program Výchova k dobrovolnictví byl vytvořen v roce 2011, ale jeho realizace bude v roce 2012.
V těchto aktivitách chceme pokračovat i v roce 2012 po ukončení projektu.
Žádosti na investiční projekty jsme nepodávali. V tomto roce podpořily Lesy ČR, a.s. projekt pro děti se specifickými problémy „Báječný den s hipoterapií“.
Nepodařilo se nám získat na činnost žádný sponzorský dar a veškeré náklady byly hrazeny z půjček od zřizovatele. Od prosince, kdy začala realizace programu Inkluze měla organizace na DPP a DPČ tři zaměstnance. Ošetřovatel koní, hipoterapeut a vodič pracovali jako dobrovolníci.
Od července roku 2011 se stala statutárním zástupcem organizace ředitelka.
Členové správní i dozorčí rady se scházeli a řešili problémy organizace, které jim ředitelka předkládala k posouzení.
Účetnictví organizace bylo zpracováno externě firmou ÚČETNÍ A DAŇOVÁ KANCELÁŘ MiRyz Soft s.r.o.. Dubicko.
Činnost organizace pokračuje také v tvorbě projektů a poradenství.
Obdobné problémy jako v předcházejících letech byly i v roce 2011. Finanční možnosti na čerpání dotací jsme zkoušeli, ale větší projekty nebyly uspěšné.
Z finančních důvodů neproběhl v roce 2011 Den otevřených dveří.
Během roku navštívili naše zařízení žáci a pedagogové Schola Viva ze Šumperka. Zde se postupně vyvíjí vzájemná spolupráce nejen v ekologické výchově, ale také v poskytování pedagogicko psychologického ježdění na koních pro děti se specifickými problémy.
V organizaci nedošlo k personálním změnám ve správní radě. Na konci roku 2011 požádal pan Zdeněk Huťa o ukončení členství v dozorčí radě. Volba nové dozorčí rady proběhne v roce 2012.
Naši čtyřnozí přátelé zůstali nezměněni, pouze kobylka Scarlet pokračovala v intenzivním výcviku na hipoterapii.
I nadále v roce 2012 budeme pokračovat ve vyhledávání vhodných dotačních titulů a sponzorských darů na realizaci projektů. Zájemci o hiporehabilitaci nebudou odmítnuti, ale provoz bude směřovat k vybudování rodinného a ekologického centra, do vzdělávání a do sociální ekonomiky.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Ředitelka: PeadDr. Božena Sojáková
Správní rada : Zdenka Knápková – předseda správní rady
Bc. Dana Valentová – člen
Josef Klusoň – člen
Dozorčí rada : Mgr. Magda Nováková – předseda správní rady
Štefan Benkei
Zdeněk Huťa – do prosince 2011
Čtyřnozí kamarádi : Darsi – valach
Scarlet – kobylka
Spolupracovníci : Účetní a daňová kancelář MiRyz Soft s.r.o. Dubicko
Dobrovolní pracovníci: Jana Čacká,DiS – terapeut
Ing. Zbyněk Soják – informatik
Zbyněk Soják – ošetřovatel koní, vodič
ZPRÁVA O HOSPODAŘENÍ
PODĚKOVÁNÍ
Chtěli bychom poděkovat všem spolupracovníkům, dobrovolníkům a známým za jejich podporu a pomoc při naší činnosti.
Děkujeme firmě LESY ČR,a.s. za jejich finanční podporu na projekt „Báječný den s hipoterapií“.
PaedDr. Božena Sojáková
ředitelka organizace