V Ý R O Č N Í Z P R Á V A
Obecně prospěšné společnosti AREÁL PIVOŇKA za rok 2013
Název : AREÁL PIVOŇKA, o. p. s.
Sídlo : Pivonín čp. 17, Zábřeh, 789 01
Právní forma : obecně prospěšná společnost
IČO : 268 75 675
Spojení : mobil:720247660, e-mail: info@arealpivonka.cz
Informace : www.arealpivonka.cz
ÚVOD
V roce 2013 jsme pokračovali ve své činnosti, i když finanční situace se nijak nezlepšila od let minulých. Mnohokrát jsme zvažovali, zda raději aktivity neukončíme. Krize ve státě doléhala také na naši neziskovou organizaci. Získat sponzorský dar z podnikatelského sektoru se nám nepodařilo, ale zapojili jsme se do několika malých projektů a hledali jsme informace o inovačních projektech.
CÍL OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI
Hlavním cílem a posláním organizace je práce s dětmi a mládeží, celoživotní vzdělávání a volnočasové aktivity pro děti a rodiny s dětmi;
rehabilitační činnost ( hiporehabilitace, pedagogicko psychologické ježdění a ergoterapie – poradenství );
- ekologická výchova;
rozvoj sociální ekonomiky pro lidi se zdravotním postižením.
nově vzdělávání a terapie pro seniory
ZPRÁVA O ČINNOSTI ZA ROK 2013
V roce 2013 jsme naše aktivity zaměřovali na vzdělávání a terapeutickou činnost. Bylo nabízeno pedagogicko psychologické ježdění pro děti, které mají specifické problémy a poskytovali jsme ekologickou výchovu na ekofarmě.
I nadále jsme pokračovali v nabídce služby pro děti hendikepované, a to na bázi spolupráce organizace s dobrovolníky při hipoterapii.
Již tradičně jsme uspořádali „ Báječný den s hipoterapií“, na který přišly děti ze základní školy SCHOLA VIVA ze Šumperka.
Město Zábřeh nás finančně podpořilo ve vzdělávání seniorů „Zdraví mozku ovlivňuje celý náš život“. Tento projekt jsme úspěšně ukončili v prosinci 2013.
Podobně úspěšní jsme byli při realizaci projektu „Stáže ve firmách – vzdělávání praxí“, realizovaného Fondem dalšího vzdělávání, a to v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. V naší neziskovce byli zapojeni tři stážisté po dobu dvou měsíců.
V podzimních měsících jsme byli taktéž vybráni firmou SIEMENS, s.r.o. Mohelnice na podporu projektu vzdělávání seniorů částkou 10 000,- Kč na koupi počítače.
S touto firmou jsme zahájili již spolupráci na jaře tohoto roku, kdy u nás pracovali tři dobrovolníci v „Den dobrovolnictví“, do kterého se podnik Siemens, s.r.o. již tradičně zapojuje a vysílá své zaměstnance na pomoc neziskovým organizacím.
Složení správní a dozorčí rady zůstalo nezměněné.
Účetnictví organizace bylo zpracováno externě firmou ÚČETNÍ A DAŇOVÁ KANCELÁŘ MiRyz Soft s.r.o.. Dubicko.
Činnost organizace pokračuje také v tvorbě projektů a poradenství.
Naši čtyřnozí přátelé zůstali taktéž nezměněni, kobylka Scarlet dokončuje výcvik.
V roce 2014 budeme mít naši činnost omezenou, neboť programové období je téměř ukončeno a nové zahájí až v roce 2015. Dále se budeme zajímat o sociální ekonomiku a inovační projekty.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Ředitelka: PeadDr. Božena Sojáková
Správní rada : Ing. Dana Valentová – předseda správní rady
Milena Svobodová – člen
Bc. Kateřina Pavlů – člen
Dozorčí rada : Mgr. Magda Nováková – předseda správní rady
Štefan Benkei - člen
Jana Čacká, DiS - člen
Čtyřnozí kamarádi : Darsi – valach
Scarlet – kobylka
Spolupracovníci : Účetní a daňová kancelář MiRyz Soft s.r.o. Dubicko
Dobrovolníci: Zbyněk Soják – ošetřovatel koní, vodič
Jana Čacká, DiS - terapeut
PODĚKOVÁNÍ
Chtěli bychom poděkovat všem spolupracovníkům, dobrovolníkům a známým za jejich podporu a pomoc při naší činnosti.
Děkujeme firmě SIEMENS, s.r.o. za finanční podporu na koupi počítače
Děkujeme Městu Zábřeh za finanční podporu v hodnotě 25000,- Kč na projekt pro seniory
Děkujeme Fondu dalšího vzdělávání za podporu stážistů v neziskových organizacích
Poděkování si také zaslouží vedení a pedagogové základní školy SCHOLY VIVA Šumperk
za vzájemnou spolupráci.
A na závěr bychom rádi vyslovili jedno přání, abychom takových poděkování mohli psát mnohem více, např. sponzorům a podporovatelům, kteří chtějí dětem nebo seniorům pomáhat a mají zájem podpořit jejich plnohodnotný život..
PaedDr. Božena Sojáková
ředitelka organizace